Hoofdactiviteit in bedrijfsnaam goed voor SEO

De meeste mensen zullen mij begrijpen als ik zeg dat het voor een bedrijf belangrijk is om zijn hoofdactiviteit op te nemen in de bedrijfsnaam. Dit zorgt voor een herkenbaarheid bij nieuwe klanten, omdat zij direct weten waarvoor zij bij dat bedrijf terecht kunnen. Echter is het opnemen van de bedrijfsactiviteit ook belangrijk als het gaat om zoekmachine optimalisatie.

De domeinnaam van een website bestaat voor de meeste bedrijven uit de bedrijfsnaam en in dit geval dan dus ook uit de bedrijfsactiviteit. De woorden in de domeinnaam zijn van zeer grote waarde voor zoekmachines en door de hoofdactiviteit in de bedrijfsnaam te gebruiken, ben je al een grote stap in de richting van een toppositie voor dat woord..

  • Tijdens de linkbuilding (het uitbouwen van het netwerk van inkomende links) verkiezen de meeste websites die een link willen opnemen om enkel de naam van het bedrijf te vermelden. De bedrijfsnaam wordt meestal als ankertekst geplaatst bij de verwijzende link en wanneer de bedrijfsactiviteit dus is opgenomen in de naam, wordt voor dit kernwoord direct een belangrijke link gelegd. De verwijzende website vermeldt zo dus het kernwoord van het bedrijf bij de link. Dit komt de positie van dit zoekwoord in de zoekresultaten zeker ten goede.
  • Op een website is vaak de bedrijfsnaam een van de meest voorkomende woorden. Hoe vaker een woord voorkomt op een pagina, hoe relevanter dit woord is voor de website en hoe hoger de positie in de zoekresultaten voor dit woord. Wanneer dus een kernwoord wordt gebruikt in de bedrijfsnaam komt dit woord automatisch voldoende voor op de website om hier goed vindbaar voor te zijn.

Denk dus goed na voordat u een bedrijfsnaam kiest voor een nieuw op te starten bedrijf.

iSide ook voor uw bedrijf?