Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Uw website optimaliseren om deze hoger te laten scoren bij zoekmachines. Dat is zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd. Zo bereikt u meer mensen die uw bedrijf nog niet kenden, maar wel op zoek zijn naar uw producten.

Hoger in Google

Iedere ondernemer wil bovenaan staan in de zoekresultaten van Google. Niet zo vreemd, aangezien Google de meest gebruikte zoekmachine ter wereld is. Bovenaan staan zorgt er dus voor dat mensen uw bedrijf vinden en wellicht ook klant worden. Door uw website te optimaliseren, komt u hoger in Google.

Alles gebeurt online

Een eerste oriëntatie voor de aankoop van een nieuw product of dienst gebeurt steeds vaker online. Daarbij is in de meeste gevallen Google het begin van de zoektocht. Ook wanneer het om iets gaat dat enkel ‘offline’ te krijgen is, zoekt de consument online al naar informatie.

Hoe werkt dat juist, zoekmachine optimalisatie?

Onze aanpak voor meer resultaat

1) Slim gekozen zoektermen

Cruciaal voor het slagen van een SEO-project is een onderzoek naar het surfgedrag van uw doelgroep. Welke zoektermen gebruikt uw doelgroep ècht? Wij kiezen daarbij bewust voor ‘weten’ en niet voor ‘gissen’. Uit het onderzoek volgt een selectie van zoektermen, uiteraard in samenspraak met u.

Voor elke zoekterm voegen wij een geoptimaliseerde pagina toe aan uw website welke wij handmatig aanmelden bij de zoekmachines. Dit zorgt voor doelgericht verkeer vanuit de zoekmachines. Uiteraard nemen wij steeds alle regels van de zoekmachines in acht.

2) Technisch geoptimaliseerde website

Naast de inhoud van uw website (tekst en afbeeldingen) is ook de technische inrichting bepalend voor een goede vindbaarheid. Kunnen de zoekmachines uw website correct indexeren? Wat met de snelheid en is de indexatie wel efficiënt?

Wij lichten uw website volledig door en voeren verbeteringen door waar nodig. Eventueel kunnen wij dit ook in de vorm van een audit uitvoeren. In een uitgebreid rapport beschrijven we precies welke aanpassingen nodig zijn en waarom. De implementatie kunt u eventueel zelfs overlaten aan uw vertrouwde webmaster.

3) Gericht op resultaat: meer klanten

Onze optimalisatie richt zich er op zoveel mogelijk bezoekers aan te sporen om klant bij u te worden. Dit begint natuurlijk bij de zoektermen die uw potentiële klanten écht gebruiken en gaat door tot het verbeteren van uw pagina’s zodat iedereen ook gemakkelijk de weg vindt om daadwerkelijk klant te worden.

Toe aan een heldere en degelijke optimalisatie?

In een vrijblijvend gesprek leggen we graag uit hoe wij het verschil maken.

Of bel met +32(0) 2 880 80 90

Tevreden klanten

Wij optimaliseerden reeds vele websites

Alpina Belgium

Alpina Belgium is een vooraanstaande internationale leverancier van professionele apparatuur. De uitdaging voor het ontwikkelen van de website lag in de diversiteit van producten en dat elke bezoeker zich thuis moest voelen.

Sport Medisch Centrum Amsterdam

Een moderne website met plaats om elk onderdeel van het lichaam nader toe te lichten: via een mensfiguur kan de bezoeker aangeven waar hij last van heeft en direct een afspraak maken.

SmartVibes (voorheen SmartDate)

SmartDate (tegenwoordig SmartVibes) wilde een autoriteit worden op het gebied van speeddaten. Na de optimalisatie van iSide domineerde zij de eerste pagina op Google.

Vraag & Antwoord

De meest gestelde vragen over zoekmachine optimalisatie

Wat zijn organische zoekresultaten?

Organische zoekresultaten zijn de resultaten aan de linkerkant van het scherm en hierin verschijnen is gratis. De volgorde wordt bepaald aan de hand van een algoritme: de website die het meest relevant is voor de ingevoerde zoekterm staat bovenaan. Zoekmachine optimalisatie richt zich op het verbeteren van de posities in deze organische resultaten.

Optimaliseren, dat is toch gewoon heel vaak klikken?

Nee, het is een fabeltje dat uw website hoger komt door hier vaak op te klikken of deze vaak te bezoeken. Beter gevonden draait rond relevantie: hoe relevanter uw website is voor de zoekterm, hoe hoger uw positie. De relevantie wordt bepaald aan de hand van de inhoud van uw website en op basis van links vanaf andere websites.

Mijn bedrijf is enkel regionaal actief, heeft landelijke vindbaarheid dan wel zin?

Als uw bedrijf enkel regionaal actief is, bent u best ook enkel in de regio vindbaar. Wij optimaliseren uw website dan voor zoektermen die gericht zijn op uw regio. Dit kan een dorp of stad zijn, maar ook een provincie of streek.

Bevinden uw klanten zich door het hele land, dan richten we de optimalisatie ook op een nationale vindbaarheid. De zoektermen zijn niet gebonden aan een regio en uw website zal daardoor in het hele land (of taalgebied) goed vindbaar zijn.

Wordt uw bedrijf al online gevonden?

In een vrijblijvend gesprek leggen we graag de kansen uit voor uw bedrijf.

Of bel met +32(0) 2 880 80 90