Zoekwoorddichtheid op de hele website

In mijn vorige artikel sprak ik over de essentie van zoekwoorddichtheid op een webpagina. Ik stelde daar dat de zoekwoord dichtheid zich niet enkel moet beperken tot 1 (landings)pagina, maar de website moet een geheel vormen rond dat woord. In dit artikel wil ik iets dieper in gaan op hoe we dat kunnen bereiken.

Om te beginnen kies je voor je website ongeveer5 hoofdtrefwoorden. Deze woorden beschrijven al de bedrijfsactiviteiten en hierop wil je zeker gevonden worden. Zorg dat dit ook woorden zijn die duur zijn in de zoekmachines, oftewel dat ze populair zijn bij je concurrenten en dat het duur is om hierop te adverteren in bijvoorbeeld Adwords.

De 5 gekozen trefwoorden moeten nu op elke pagina van je website minimaal 2 keer voorkomen. Dit kan gemakkelijk gedaan worden door ze in een menu te verwerken dat op elke pagina zichtbaar is, maar probeer ook minimaal 1 keer deze woorden in de normale tekst van de pagina’s voor te laten komen.

Op deze manier krijgen deze vijf woorden extra veel waarde voor jouw gehele website. Nu kun je eventueel nog een landingspagina maken voor 2 of 3 van deze woorden. Doordat de woorden ook in de rest van je website voorkomen, krijgt je landingspagina meer waarde.

iSide ook voor uw bedrijf?