Google houdt van pagina’s

Pagina’s, pagina’s en nog eens pagina’s. Dat is wat Google elke dag indexeert en toevoegt aan zijn toch al grote database met websites. Ze houden van pagina’s daar bij Google, maar eigenlijk bedoel ik dat niet te zeggen met dit artikel.

Hoe meer pagina’s een website heeft, hoe liever Google de website heeft. Meer pagina’s betekenen meer informatie en meer trefwoorden, maar meer pagina’s betekenen ook meer linkverwijzingen. Om die pagina’s te bereiken moet een goede menustructuur aanwezig zijn om te zorgen dat alle pagina’s bereikbaar zijn voor de websitebezoeker.

Bij een website met maar enkele pagina’s is het niet moeilijk om deze pagina’s over hetzelfde onderwerp te laten gaan en hierop relevante linkverwijzingen naar de andere pagina’s van de website te maken. Maar voor een website die bestaat uit duizenden pagina’s wordt dit al een veel moeilijker karwei.

Lukt het om een grote website te maken met pagina’s die onderling relevantie vertonen met elkaar en ook relevante linkverwijzingen kennen, dan zal deze website het een stuk makkelijker krijgen om een toppositie in de zoekmachines te veroveren dan voor een kleine website.

Niet alleen de hoeveelheid informatie draagt bij aan een betere vindbaarheid. Grotere websites zijn namelijk voortdurend in beweging om de simpele reden dat niet alle informatie in een keer toegevoegd kan worden. Eerder zagen we al dat een dynamische website voordeel heeft ten opzichte van statische websites voor wat betreft de positie in de zoekresultaten.

Kortom, zorg dat je website in beweging blijft en daardoor steeds groter wordt. Denk echter wel aan de relevantie van de verschillende pagina’s.

iSide ook voor uw bedrijf?