Hoog in Google staan belangrijk

Eigenlijk wisten we het al wel, maar het is toch altijd leuk om het nog eens bevestigd te horen. Hoog in Google staan is belangrijk! Gisteren kopte de Belgische krant De Standaard ‘Shoppende surfers kijken niet verder dan top-20‘. Uit eerdere studies was al eens gebleken dat de gemiddelde internetgebruiker niet verder kijkt dan de eerste 3 pagina’s met zoekresultaten, wat neer komt op de top-30.

Het MC DC-onderzoek (Marketers & Consumers, Digital & Connected) heeft nu dus geconcludeerd dat internetgebruikers nog ongeduldiger zijn dan voorheen werd aangenomen, en zich beperken tot de eerste twee pagina’s met zoekresultaten. Maar liefst 70 procent van de mensen kijkt niet verder dan de top-20 en zelfs 41 procent kijkt niet verder dan de eerste pagina met 10 resultaten.

Uit het onderzoek is ook gebleken dat 90 procent van de Europese internetgebruikers wekelijks het internet gebruikt om informatie op te zoeken. Bijna 60 procent van de Europeanen gebruikt minimaal 1 keer per week het internet om te zoeken naar producten of diensten die ze willen gaan kopen.

Wanneer we dit combineren met het feit dat Belgi ruim 3 miljoen internetaansluitingen kent, en Nederland al ruim 6 miljoen, dan zien we dat via het internet een enorme grote doelgroep te bereiken valt. Voor ieder bedrijf dat iets wil verkopen is het daarom van groot belang om hoog in Google te staan.

iSide ook voor uw bedrijf?