Zoekmachine Bing ingrijpend veranderd

Zoekmachine Bing gaat grote wijzigingen doorvoeren in de presentatie van zijn zoekresultaten. Zo wordt er een volledige ruimte gereserveerd voor sociale netwerken en wordt ook de Universal Search uitgebreid in de verf gezet.

De nieuwe Bing-versie gaat uit drie kolommen bestaan. Links blijven de klassieke organische zoekresultaten staan, terwijl de meest rechtse kolom relevante resultaten uit sociale netwerken gaat tonen. Wanneer iemand bijvoorbeeld zoekt op een vakantiebestemming en een vriend van hem heeft daarvan onlangs iets op Facebook gepost, dan kan hij rechtstreeks vanuit Bing contact opnemen met zijn vriend om hem verder advies te vragen. Tevens worden vanuit Twitter, FourSquare, LinkedIn en zelfs Google+ experts geselecteerd die meer kunnen vertellen over het gezochte onderwerp.

De middelste kolom van de Bing zoekresultaten zal gevuld worden met informatie die in Google Universal Search wordt genoemd. Hieronder vallen locatiegegevens, afbeeldingen en video’s. Wanneer bijvoorbeeld gezocht wordt op een restaurant, dan verschijnt in de middelste kolom een kaartje van Bing Maps met het adres en telefoonnummer en indien beschikbaar zelfs recensies.

Met de vernieuwingen laat Bing zien dat het niet hoeft onder te doen voor Google, die al langere tijd bezig is met de integratie van extra mogelijkheden in zijn zoekresultaten. De nieuwe Bing-versie zal vanaf begin juni in de Verenigde Staten beschikbaar en later wellicht ook voor de Europese markt.

vernieuwde-bing-zoekresultaten

iSide ook voor uw bedrijf?