Positie van dynamische versus statische websites

De trend in de zoekmachine wereld is altijd geweest dat websites met een dynamische inhoud van meer waarde zijn dan websites met enkel statische teksten. Maar waarom is dit?

Eigenlijk is dit een logisch gegeven. Een dynamische website is een site die voortdurend in beweging is. Daarom is een dynamische website van meer belang voor de gebruiker dan een website die niet steeds veranderd. Wanneer er voortdurend iets wordt toegevoegd of aangepast aan een website zal een bezoeker vaker terug keren om de wijzigen te bekijken. Tegenwoordig is het zelfs gebruikelijk geworden om als lezer reacties te kunnen plaatsen onder artikels, waardoor de website interactief wordt en dus nog dynamischer. De bezoekers zorgen op deze manier voor de dynamiek van de website.

Veranderingen en aanpassingen aan een website doen ook enorm veel met de positie van deze site tussen de zoekresultaten. De welbekende spreuk is immers: if the user likes it, the search engines like it. We hebben net gezien dat een dynamisch website voor de bezoeker interessanter is dan een statische website. Hoe interessanter voor de gebruiker, hoe sneller de zoekmachine dit als resultaat zal geven. Als websitebeheerder is het daarom raadzaam om een (gedeeltelijk) dynamische website neer te zetten en deze ook regelmatig bij te werken. Zo zien de zoekmachines dat uw website leeft, maar ook maakt u het voor uw bezoekers interessant om regelmatig terug te keren. En daar doen we het immers voor: onze bezoekers en klanten!

iSide ook voor uw bedrijf?