iSide tips

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)Zoekmachines

Bing is de zoekmachine van Microsoft die nog weinig gebruikt wordt en daarom nog niet erg interessant is voor website optimalisatie. Toch kan een kleine inspanning voor website promotie er voor zorgen dat je beter opvalt voor de weinige mensen die Bing al wel gebruiken. Bing toont namelijk speciale tekens in de omschrijving van de website. Door een speciaal teken …

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Een synoniem is een ander woord met dezelfde betekenis. Google weet dit ook en bij het zoeken op een zoekterm kan het dus goed zijn dat een website relevant is voor een synoniem van de ingevoerde zoekterm. Deze website kan dan alsnog in de zoekresultaten verschijnen. Dit is ook wat Google doet. Niet alleen synoniemen, maar ook vervoegingen van werkwoorden …

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)Zoekmachines

Met de lancering van zoekmachine Bing, heeft Microsoft ook een mogelijkheid toegevoegd voor het aanmelden en beheren van je website in hun zoekmachine. Deze tegenhanger van Google Webmasters Central heeft (heel verrassend) de naam Bing Webmaster Center gekregen. De Google Webmasters Central kennen we ondertussen al en heeft enkele mooie functies om te zien hoe je website getoond en gevonden …

| Online marketing

Zoekmachine marketing draait om het aanwerven van nieuwe klanten door zichtbaar te zijn in de zoekmachines voor de doelgroep van uw bedrijf. Maar hoe werkt zoekmachine marketing precies?

Bovenaan in Google
| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Dat er resultaat behaalt kan worden met zoekmachine optimalisatie (SEO) zonder dat voor deze website inkomende linkverwijzingen aanwezig zijn, klinkt misschien wat vreemd in de oren voor iemand die zich wel eens bezig heeft gehouden met zoekmachine optimalisatie. Maar toch kan zoekmachine optimalisatie voor een website resultaat opleveren zonder dat deze website enige linkverwijzingen heeft.

| Google Analytics

Google Analytics is sinds zijn lancering in 2005 ht ultime statistiekenprogramma gebleken voor het monitoren van een website en zijn bezoekers. Vooral door de koppeling met Google Adwords is Analytics een belangrijk middel om het gedrag van websitebezoekers te analyseren. Met de lancering van het zogenaamde Google Caffeine project enige tijd geleden liet Google zien dat Twitter en andere statusupdate …

Bedrijfsnaam en SEO
| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

De meeste mensen zullen mij begrijpen als ik zeg dat het voor een bedrijf belangrijk is om zijn hoofdactiviteit op te nemen in de bedrijfsnaam. Dit zorgt voor een herkenbaarheid bij nieuwe klanten, omdat zij direct weten waarvoor zij bij dat bedrijf terecht kunnen. Echter is het opnemen van de bedrijfsactiviteit ook belangrijk als het gaat om zoekmachine optimalisatie.

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wat zoekmachine optimalisatie inhoudt en dat dit nodig is om een hoge positie in de zoekresultaten van Google te behalen, daar zijn we het over eens. Maar iets wat nog vaak vergeten wordt, is dat een continue opvolging nodig is om de (moeizaam) verkregen positie in Google te behouden. Vandaag een hoge positie in Google is geen garantie voor een …

Hoog in Google
| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Als nieuwkomer in een sector lijkt het soms onbegonnen werk om hoog in Google te komen staan. Vooral in bedrijfstakken metveel concurrentie hebben de meeste bedrijven al aan zoekmachine optimalisatie gedaan. Zij hebben al een gevestigde naam met bijbehorende website verovert voor de belangrijkste en meest gebruikte zoektermen. Toch lijkt Google rekening te houden met het feit dat ook een …

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Het optimaliseren van een website voor een betere vindbaarheid in de zoekmachines bestaat uit het juiste evenwicht vinden tussen alle factoren die de zoekmachines gebruiken voor het bepalen van de positie in de zoekresultaten. Toch zijn er een aantal basis voorwaarden aan te wijzen waar een website zeker aan dient te voldoen voor zoekmachine optimalisatie.