iSide tips

| Zoekmachines

Het aandeel van de verschillende zoekmachines in de zoekmarkt van de Verenigde Staten is ook in april 2010 weer stabiel gebleven. Als we kijken naar de afgelopen 12 maanden dan zien we dat Google altijd een marktaandeel van ruim 70 procent vertegenwoordigde. Ook in de zoekmachine van Microsoft, Bing, heeft een stabiel marktaandeel verworven. Na een veel belovende start, stabiliseerde …

| Zoekmachines

Onlangs presenteerde onderzoeksbureau Experian Hitwise de meest gebruikte zoekwoorden in de drie grootste zoekmachine Google, Yahoo en Bing. Facebook In alledrie deze zoekmachines is het meest gebruikte zoekwoord ‘facebook‘. Het meest gebruikte trefwoord op de derde positie was ‘facebook login‘, wat er voor zorgt dat Facebook ruimschoots als het meest gebruikte zoekwoord in de zoekmachines kan worden beschouwd.

| Zoekmachines

Al in juni 2009 introduceerde Google een virtueel toetsenbord API die eenvoudig gemplementeerd kon worden in een website. Het doel van dit ‘on-screen’ toetsenbord was om gebruikers te ondersteunen bij het invoeren van tekens die niet in hun eigen taal beschikbaar waren. Met het virtuele toetsenbord kan eenvoudig worden geschakeld tussen verschillende toetsenbordindelingen en worden bijzondere tekens eenvoudig bereikbaar.

| Online marketing

Volgens cijfers van het bedrijf Net Applications is het wereldwijde marktaandeel van Microsofts webbrowser Internet Explorer in april onder de 60 procent uitgekomen. Dit was begin 1999 voor het laatst zo laag. Elf jaar geleden was Internet Explorer aan een grote opmars bezig waarmee het de browser Netscape van zijn eerste plaats verdrong. In het begin van de 21e eeuw …

| Social Media

Sociale netwerken hebben de afgelopen jaren een wijde vlucht genomen. Iedereen die ook maar enigszins online actief is, neemt deel in een sociaal netwerk. Denk aan Facebook, het Nederlandse Hyves, maar ook Orkut van Google en MySpace van Microsoft. Het Italiaanse Vincos heeft per land in kaart gebracht wat het meest gebruikte sociale netwerk is in dat land. Daarin zien …

| Online marketing

Dat het internet een veel gebruikt medium is, is geen geheim meer. Dit komt ook tot uiting in de marketingactiviteiten van bedrijven op het internet. Maar om marketing op de juiste doelgroep af te stemmen, is het belangrijk dat we inzicht hebben in wie het internet gebruikt. De meeste bezochte website van Belgi is www.google.be. Informatie over welke mensen deze …

| Google AdwordsOnline marketingZoekmachine optimalisatie (SEO)

Wie ooit eens te maken heeft gehad met zoekmachine marketing, weet dat dit niet kan zonder een landingspagina. Een landingspagina is de eerste pagina van een website die een bezoeker te zien krijgt, en dat is in zeer veel gevallen niet de homepagina (zie ook: Bezoekers gebruiken geen voordeur). Als het gaat om de SEO (website optimalisatie) dan is een …

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)Zoekmachines

In sommige gevallen kan het nodig zijn dat bepaalde informatie uit de index van Google verwijderd wordt. Denk bijvoorbeeld aan persoonlijke informatie of inhoud die schadelijk kan zijn voor een bedrijf en zijn reputatie. Het alleen verwijderen van de website of pagina is echter lang niet altijd voldoende om de informatie ook uit Google te halen. Van de meeste pagina’s …

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Het schrijven van een tekst die op de juiste manier gendexeerd wordt door een zoekmachine is niet zo makkelijk als het lijkt. Een SEO-tekst schrijf je namelijk met het doel om met die tekst goed vindbaar te worden in de zoekresultaten voor een bepaald trefwoord. Maar waaraan moet een goede SEO-tekst voldoen om op de juiste manier gendexeerd te worden …

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie is een voortdurend proces van verbeteren. Het is belangrijk om voortdurend aan Google te laten weten dat jouw website nog steeds relevant is voor jouw trefwoorden en dat jij dus nog steeds interessant genoeg bent voor een plaatsje in de zoekresultaten. Vooral het woord ‘voortdurend’ is erg belangrijk voor Google. Het is al langer bekend dat de zoekmachine …