Geen dure website nodig voor succesvolle eCommerce

We zien het nog te vaak: er wordt budget uitgetrokken voor het maken van een website, maar daarbij wordt geen rekening gehouden met de marketing er van. Veel mensen gaan er van uit dat wanneer een website gebouwd is, het daarbij stopt. Maar dan begint het eigenlijk pas!

Om dit te illustreren kunnen we een eCommerce website vergelijken met een normale winkel. Eenmaal de vestiging gebouwd is, begint de promotie ervan. Het was immers niet aan het bouwbedrijf om ook voor de marketing van uw winkel te zorgen.Klanten moeten de weg vinden naar uw winkel voordat u pas iets zult verkopen.

Het is opmerkelijk dat een website niet hoeft uitgerust te zijn met allerlei toetsers en bellen, animaties en andere dure zaken om succesvol te zijn. Wij zien in de statistieken van onze klanten dat ook een ‘amateuristisch’ gemaakte website op commercieel vlak zeker niet onder hoeft te doen voor een professionele website. Zolang alle relevante informatie maar snel en gemakkelijk te vinden is.

Het kan daarom aangewezen zijn om al vooraf een deel van uw budget te reserveren voor de marketing van uw website en de website pas verder te verfraaien wanneer u al klanten heeft. Zo zal uw website een investering zijn in plaats van een kost.

iSide ook voor uw bedrijf?