| Google AdwordsOnline marketingZoekmachine optimalisatie (SEO)

Het grootste misverstand in zoekmachinemarketing is dat organische zoekresultaten (SEO) en gesponsorde zoekresultaten (SEA) volledig gescheiden kanalen zijn. Vanuit het perspectief van de bezoeker is dit namelijk dezelfde: alle zoekresultaten worden immers op dezelfde pagina weergegeven. De strategie van SEO en SEA moet dus op elkaar afgestemd zijn, net als de doelen die worden nagestreefd.

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wanneer iemand een pagina van uw website opvraagt die niet (meer) bestaat, zal de server waar uw website op staat, een zogenaamde 404-foutmelding geven. De 404-foutmelding betekent dus zoveel als dat de pagina niet gevonden kon worden en resulteert meestal in de melding ‘De pagina kan niet gevonden worden’. Hoe gaat u hier het best mee om als website-eigenaar, ook …

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Hogerop geraken in Google is iets waar steeds meer bedrijven de noodzaak van in (gaan) zien. Gelukkig. Maar hoe bereik je een hogere positie in Google? Veel mensen denken dat dat te maken heeft met het aantal klikken op je website en dat je door veel te klikken steeds hoger komt. Dit is slechts voor een klein deel waar en …

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Iedereen die zich ooit wel eens verdiept heeft in zoekmachine optimalisatie of website-ontwikkeling is hem al eens tegen gekomen: de title-tag. Maar wat is het precies, en wat doet het en hoe kunnen we ons voordeel er mee doen?

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)Zoekmachines

Om de zoekresultaten samen te stellen is een zoekmachine voortdurend aan het scannen naar nieuwe pagina’s en websites om deze ook toe te voegen aan de resultaten. Maar hoe gaat een zoekmachine hier mee om? En hoe kan het dat een website soms al binnen enkele minuten in de index is opgenomen terwijl een andere na een aantal weken nog …

| Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Dat Google de laatste maanden veel heeft veranderd aan zijn zoekalgoritme, is geen geheim meer. Met het Google Caffeine project heeft Google veel verbeterd aan het algoritme en ook aan de rangschikking van de zoekresultaten. Voornamelijk de snelheid van indexeren was een verbetering. Maar of Google ook Javascript kon uitvoeren en begrijpen, was altijd maar de vraag. Tot voor kort.