| Google AdwordsOnline marketingZoekmachine optimalisatie (SEO)

Het grootste misverstand in zoekmachinemarketing is dat organische zoekresultaten (SEO) en gesponsorde zoekresultaten (SEA) volledig gescheiden kanalen zijn. Vanuit het perspectief van de bezoeker is dit namelijk dezelfde: alle zoekresultaten worden immers op dezelfde pagina weergegeven. De strategie van SEO en SEA moet dus op elkaar afgestemd zijn, net als de doelen die worden nagestreefd.

| Online marketing

We zien het nog te vaak: er wordt budget uitgetrokken voor het maken van een website, maar daarbij wordt geen rekening gehouden met de marketing er van. Veel mensen gaan er van uit dat wanneer een website gebouwd is, het daarbij stopt. Maar dan begint het eigenlijk pas!

| Online marketing

Online marketing staat of valt met een goede website. Op de website moet de klant precies vinden wat hij zoekt en kunnen doen wat u van hem verwacht. Wanneer u aan zoekmachinemarketing wilt doen, zullen er hoogstwaarschijnlijk bepaalde zaken veranderd moeten worden aan uw website, maar meestal heeft dit geen invloed op het ontwerp van uw website.

| Online marketing

De reclame-uitgaven van bedrijven in het medium internet blijven nog elk jaar sterk stijgen. In 2006 was dit nog 46,5 miljoen euro tegenover 129,2 miljoen euro vorig jaar. De verwachting is dat in 2010 de reclame-uitgaven met nog eens 10 procent zullen stijgen en zeker de 140 miljoen euro zullen passeren. Dit blijkt uit onderzoek van IAB.

| Online marketing

Van de Belgische bedrijven hebben slechts drie op de vier een eigen internetpagina. Vooral kleinere ondernemingen en ambachtelijke bedrijven maken nog niet optimaal gebruik van het internet als het gaat om nieuwe klanten werven met een professionele presentatie op het internet.

| Online marketing

Volgens cijfers van het bedrijf Net Applications is het wereldwijde marktaandeel van Microsofts webbrowser Internet Explorer in april onder de 60 procent uitgekomen. Dit was begin 1999 voor het laatst zo laag. Elf jaar geleden was Internet Explorer aan een grote opmars bezig waarmee het de browser Netscape van zijn eerste plaats verdrong. In het begin van de 21e eeuw …

| Online marketing

Dat het internet een veel gebruikt medium is, is geen geheim meer. Dit komt ook tot uiting in de marketingactiviteiten van bedrijven op het internet. Maar om marketing op de juiste doelgroep af te stemmen, is het belangrijk dat we inzicht hebben in wie het internet gebruikt. De meeste bezochte website van Belgi is www.google.be. Informatie over welke mensen deze …

| Google AdwordsOnline marketingZoekmachine optimalisatie (SEO)

Wie ooit eens te maken heeft gehad met zoekmachine marketing, weet dat dit niet kan zonder een landingspagina. Een landingspagina is de eerste pagina van een website die een bezoeker te zien krijgt, en dat is in zeer veel gevallen niet de homepagina (zie ook: Bezoekers gebruiken geen voordeur). Als het gaat om de SEO (website optimalisatie) dan is een …

| Online marketing

Zoekmachine marketing draait om het aanwerven van nieuwe klanten door zichtbaar te zijn in de zoekmachines voor de doelgroep van uw bedrijf. Maar hoe werkt zoekmachine marketing precies?

| Online marketing

Het optimaliseren van een website en dan met name de website usability draait niet om een paar pagina’s, maar om de gehele site. Uiteraard blijft de voorpagina de belangrijkste pagina, maar toch is het niet altijd die pagina die bezoekers als eerste bekijken. Daarom is het belangrijk dat elke pagina van de site goed is opgemaakt en een duidelijk de …

| Online marketing

De beste zijn op het internet loont. Dat is de conclusie van een onderzoek op Marketingfacts, waarin een relatie wordt gevonden tussen de prestatie van een website en de omzet van het bedrijf.Geen bijzondere conclusie omdat dit al lang bekend is, maar wel interessant om te zien welke invloeden dit nu daadwerkelijk heeft.