| Google AdwordsOnline marketingZoekmachine optimalisatie (SEO)

Het grootste misverstand in zoekmachinemarketing is dat organische zoekresultaten (SEO) en gesponsorde zoekresultaten (SEA) volledig gescheiden kanalen zijn. Vanuit het perspectief van de bezoeker is dit namelijk dezelfde: alle zoekresultaten worden immers op dezelfde pagina weergegeven. De strategie van SEO en SEA moet dus op elkaar afgestemd zijn, net als de doelen die worden nagestreefd.

| Google Adwords

Uit onderzoek is gebleken dat Adwords ook het gemiddeld aantal zoekopdrachten voor een trefwoord (zoekvolume) meeneemt in de bepaling van de prijs per klik die een adverteerder betaalt bij de zoekmachine. Adwords is het advertentieprogramma van Google waarmee advertenties vertoond kunnen worden bij de zoekresultaten van de zoekmachine. Dit systeem is in beginsel een veilingsysteem waarmee adverteerders kunnen bieden op …

| Google AdwordsZoekmachines

Zoekmachines bieden tegenwoordig van alles gratis aan. Als gebruiker kun je gratis zoeken in de zoekresultaten en bij Google, Yahoo en MSN kun je ook een gratis e-mailaccount gebruiken, je route plannen, documenten en foto’s online opslaan en bewerken, enzovoorts. Maar hoe wordt dit allemaal betaald? Is Google een grote weldoener of wordt er wel degelijk geld verdient in deze …

| Google AdwordsOnline marketingZoekmachine optimalisatie (SEO)

Wie ooit eens te maken heeft gehad met zoekmachine marketing, weet dat dit niet kan zonder een landingspagina. Een landingspagina is de eerste pagina van een website die een bezoeker te zien krijgt, en dat is in zeer veel gevallen niet de homepagina (zie ook: Bezoekers gebruiken geen voordeur). Als het gaat om de SEO (website optimalisatie) dan is een …

Hoog in Google
| Google AdwordsZoekmachine optimalisatie (SEO)

Eigenlijk wisten we het al wel, maar het is toch altijd leuk om het nog eens bevestigd te horen. Hoog in Google staan is belangrijk! Gisteren kopte de Belgische krant De Standaard ‘Shoppende surfers kijken niet verder dan top-20‘. Uit eerdere studies was al eens gebleken dat de gemiddelde internetgebruiker niet verder kijkt dan de eerste 3 pagina’s met zoekresultaten, …

Bovenaan in Google
| Google AdwordsZoekmachine optimalisatie (SEO)

Uit een recent onderzoek is gebleken dat de bovenste zoekresultaten van zoekmachines als waarheidsgetrouw worden gezien. Dit onderzoek is gehouden onder Britse kinderen in de leeftijd van 12 tot 15 jaar en was gericht op het gebruik van de media. Tijdens het onderzoek werd gevraagd of de kinderen wisten hoe een zoekmachine werkt. Ruim tachtig procent heeft dit bevestigend geantwoord. …

| Google AdwordsZoekmachine optimalisatie (SEO)

Waarom is het belangrijk om hoog in Google te staan met uw website? Dit kan op diverse manieren worden uitgelegd, maar om het begrijpelijk te houden, zullen we toch eerst moeten weten waar Google voor staat. Ook is het belangrijk om iets te weten over de techniek die Google gebruikt voor het bepalen van de plaats tussen de zoekresultaten.

| Google Adwords

Voor bedrijven is het belangrijk om aanwezig te zijn in de online wereld om nog mee te doen in de offline wereld. Zo is uit onderzoek gebleken dat bedrijven met een hoge positie in de zoekmachines worden gezien als een A-merk in hun branche. Het is dus niet alleen zaak om gevonden te worden door potentiële klanten via het internet, …